Friday, October 16, 2009

refleksi part 1

Posted by oXalAto jiEmiTo at 9:22 PM

Overall Reflection

Part 1

Smart School

Pertama sekali miss Asmayati beri kuliah mengenai smart school rasa macam nak mengajar je dekat sana. Sekolah bestari mempunyai kelengkapan yang sempurna dan murid-muridnya kesemuanya celik IT. Sekolah saya dulu pun sekolah bestari. Pelbagai kemudahan di sediakan oleh pihak sekolah untuk kemudahan pelajar-pelajarnya. Kami telah banyak mempelajari mengenai selok belok pengurusan dan segala yang melibatkan sekolah bestari. Sekolah bestari memegang amanah yang besar untuk melahirkan pelajar-pelajar yang berintelektual tinggi.



Ini lah sekolah bestari saya dulu, SMK Sultan Badlishah..

Spread Sheet

Satu lagi tugasan yang diberikan oleh miss kepada kami ialah spread sheet. Tugasan ini agak mencabar pada mulanya tetapi setelah diteliti kembali ianya amat berguna kepada kami semua yang bakal menjadi seorang guru kelak. Spread sheet memudahkan kerja-kerja merekod dan mengemaskini data-data yang sedia ada. Rugi kalau sesiapa yang tidak mencuba. Kalau nak tengok contohnya klik kat cni ek..Spread Sheet..Rugi kalau tak tengok. Percayalah cakap saya. Hehehehe..

..ni contoh spread sheet..

Simulation

Sekali imbas tajuk simulation ini seperti animasi, rupa-rupanya ianya lebih memudahkan para pelajar untuk memahami sesuatu topik. Simulasi kimia memudahkan pelajar untuk memahami sesuatu topik kerana terdapat simulasi yang bergerak-gerak untuk memudahkan pemahaman para pelajar. Saya juga bakal menggunakan simulasi ini dalam rancangan pembelajaran saya kerana ianya amat berguna sekali. Kalau anda sekali lagi tertarik dengan siluation ini, anda boleh klik di pautan ini..Simulation..kepada bakal-bakal guru manfaatkanlah simulation ini kerana ianya amat berguna kepada anda.



..ni plak contoh-contoh simulation yang terdapat dalam kimia..


0 comments on "refleksi part 1"

 

E-pOrT fOLio mIEzy ziEmY Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez | Distributed by eFree Blogger Help